ZET Kayaks Toro

ZET Kayaks Toro

Novinku Toro z dílny ZET Kayaks jsme očekávali velmi dlouho a samozřejmě jsme si ji ihned po vydání museli otestovat. Sepsání recenze lodi se ujal Kuba Suchý a pojďte se tedy podívat, jaké jsou jeho dojmy.

Dodává: Wallex sport s.r.o.
www.zet-kayaks.com
Testoval: Jakub „JKB“ Suchý

■ Materiál: PE polyethylen
■ Délka: 270 cm
■ Šířka: 68 cm
■ Hmotnost: 20 kg
■ Límec: 91×51 cm
■ Výtlak: 325 l
■ Jezdec: 70 – 95 kg
■ Infocena: 27 300 Kč

ZET Kayaks Toro

Novou loď z dílny Zet Kayaks, Toro, netrpělivě očekával kde kdo, včetně mně. Takže když se mi naskytla příležitost vyzkoušet jeden z prvních kusů, neváhal jsem ani na chvilku. A protože kanál přeci jenom není řeka, vzal jsem si rovnou Toro na 2 víkendy do Rakouska, abych poznal, jestli to bude jen krátký flirt nebo něco vážnějšího.

ZET Kayaks Toro

První víkend jsem s Torem strávil na Loferu (přesněji úsek Teuffelschluch na řece Saalach), přezdívanému také vodácká maturita. I za malé vody je to pěkný technický úsek plný zablokovaných pasáží a pomalu tekoucích karfiolů. Druhý víkend, kde naše sbližování pokračovalo v údolí Oetztal, konkrétně na středním Oetzu (též známé jako Mezimostí) a soutěsce Heiligkreuz na horním Venter Ache.

Klasické sezení ZET

A teď tedy k věci. Loď je stejně dlouhá jako Director, největší loď od Zet-Kayaks, nicméně už na první pohled působí štíhlejším dojmem. Špička je na dně oblá a prohnutá nahoru (výrazný rocker), naopak na zádi jsou vyloženě ostré hrany.

Na palubě jsou klasicky dvě madla na špičkách orientovaná kolmo k podélné ose lodi, jedno před límcem a další dvě šikmá za límcem na zadní palubě, která ovšem nejsou plnohodnotná (celou ruku do nich nedáte), takže poslouží spíš při navazování či vyprošťování lodi. Vnitřní výbava je současný standard Zet-Kayaks, tedy pěnová s plastovými doplňky – jednoduchá a funkční. Vpředu je i u Tora možno zvolit klasické zrcadlo na kovových pásech nebo celopěnové opěrky. Přibyl jen jeden drobný detail a to výlisek na zadním rozepření paluby pro uchycení imbusu, který tak bude bezpečně uložený a přitom vždy po ruce. Co loď má a nemá a jak vypadá už víme, a teď to hlavní – jak jezdí?

Detail špiceDetail zádi

Loď je bez debaty rychlá, po pár záběrech začne pěkně klouzat a jde dopředu. Zvednutá špička lodi hodně svědčí a přejezdy nejrůznějších válečků a šikmých vln zvládá se suchou palubou. Absence hran vpředu navíc umožňuje snadné korekce směru, pokud máte loď na plocho, otočíte ji v proudu jiným směrem raz dva. Boční hrany (končí kousek za sezením) hrany při náklonu doslova carvují, takže při výjezdu do proudu loď vyloženě vystřelí dopředu, při kličkování mezi překážkami si zase vhodnými náklony můžete pěkně řídit směr. Co se týká boofování, dno prohnuté v podélném profilu jej usnadňuje a loď si doslova říká o to, abyste ji vysílali do vzduchu, kde to jen jde. Po dopadu si překvapivě drží rychlost a směr, což je možná dáno tím, že loď je nejširší až za sedačkou a i hrany udělají svoje. Délka lodi umožňuje přeskočit i větší vodní úkazy, nicméně v úzkých místech je potřeba s délkou trochu počítat, abyste někde nedali čelo. V rozbité vodě se pozitivně projevuje, že loď není příliš bachratá, takže boční vlny se neopírají do takové plochy (což jsem pociťoval na Directoru) a loď velmi slušně drží stopu.

Toro v akci na LoferuToro v akci na Loferu

Celkově lodi sedí aktivní jízda a přesné náklony, za což vás odmění svižným svezením se suchou špičkou. Naopak při splývání s vodou a jízdě v záklonu Toro pravděpodobně jezdci rychle naznačí, že takhle ne a hrany předvedou, jak se umí kousat. Kdo se tedy začal trochu nudit na Directoru, protože ten projede všechno, i když nic neuděláte, a naopak pokukuje po živější lodi, bude pro něj Toro to pravé (pokud neváží moc). Přechod z Raptora bude asi znamenat větší změnu v jízdních vlastnostech, ale v podstatě jen pozitivní. Já osobně váhově perfektně odpovídám určení lodi a její tvary a vlastnosti odpovídají mému stylu ježdění, takže jsem si jistý, že si Toro koupím.

Zet Toro on Lofer from Kuba Suchy on Vimeo.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: