TOP 10 letních alternativ

TOP 10 letních alternativ

Vodáků v Česku stále přibývá; pádlování je už dlouhá léta mimořádně oblíbenou letní činností našich spoluobčanů. Výsledkem jsou fronty na jezech, přelidněná tábořiště a všeobecná devalvace toho původního vodáctví. HYDRO pro vás sestavilo Top 10 řek, které klasickými neduhy Vltavy, Lužnice a Ohře netrpí. Vodáků potkáte jen pár a zažijete tu takřka nerušený klid, za kterým se na vodu dříve jezdilo. Nevýhodou většiny nabízených řek je ale neporovnatelně řidší síť hospod na břehu a vůbec horší komerční zázemí. Pokud vás ale tohle neodradí, budete sladce odměněni příjemnou vodáckou dovolenou.

Bečva

Nevýhodou Bečvy je v létě obvykle nedostatek vody. V červnu by ale ještě mělo jít plout na přírodní vodě, později se dá vyrazit po deštích. Pak na vás čeká docela pěkná několikadenní plavba se skutečně hodnotnými kulturně-poznávacími zastávkami. Určitě nevynechejte Teplice nad Bečvou s přístupnými aragonitovými jeskyněmi a asi tři kilometry vzdálenou nejhlubší propastí v Česku, z Týna nad Bečvou je to zase jen asi tři kilometry na známý hrad Helfštýn. Vodácky a krajinově je asi nejkrásnější úsek Choryně – Teplice, kde řeka teče mimo civilizaci a štěrkové náplavy lákají ke koupání. Velký pozor na všech jezech, zejména ale na dvou „multismrťácích“ nad Osekem!

Dnes už čistá říčka protékající atraktivním Českým středohořím a ve svém dolním toku tzv. Zahradou Čech. Řeku lemují pole, louky a zalesněné čedičové kopce; civilizace sice není daleko, ale na řece je klid. Většina jezů je rozvalených, a na jejich místě tak naleznete spíše peřeje. Na ř. km. 11,6 nezapomeňte navštívit Přemyslův pomník. Tady, nedaleko Stadic, nic netuše oral, když si jej Libušini poslové vyzvedli. Plavba příjemně ubíhá, objevují se i zajímavé peřeje. Pozor na občasné padlé stromy a na nový nesjízdný jez v Trmicích, kde se vyplatí plavbu ukončit. Bílina mívá vodu i v létě.

Dyje

Výhodou Dyje je kromě prakticky celoroční splavnosti také jakási záruka sluníčka. Přeci jen je to úplný jih Moravy a je to znát. Zprvu není Dyje kdovíjak krásná, hodně líně opouští Znojmo a je potřeba dost pádlovat, ale krajinově je už tady docela hezká, skály přistupují místy až k řece a je tu klid. Jen s jezy je trochu problém, většina je nesjízdná, ale přenášení není nikterak komplikované. To nejkrásnější přichází asi dvanáct kilometrů pod Znojmem – PR meandry Dyje. Řeka se tu vine nerušenou přírodou, zahlédnout můžete i vydru, písečné pláže lákají ke koupání, klid na řece nic neruší. Prostě pohoda. Končete u mostu mezi Hrádkem a Jaroslavicemi.

Jizera

Víkendová alternativa pro Pražáky. Celoročně sjízdná, v příjemné krajině, a docela i teče. Pod Benátkami u provaleného jezu prověří začátečníky vlnovitá peřej se slalomovými brankami. Poměrně stálý proud naruší jen voleje nad nesjízdnými jezy, pozor na ten třetí v Káraném, i přes nízký rozdíl hladin je opravdu mimořádně nebezpečný, o čemž svědčí i pomníčky na břehu. Všechny jezy lze snadno přenést po pravém břehu. Před ústím do Labe Jizera vstoupí do zalesněného údolí s chatovými oblastmi. Do Brandýsa to máte z ústí čtyři kilometry voleje, zato ale můžete u břehu zahlédnout třeba i ledňáčka.

Morava

Morava pod Postřelmovem mívá vodu i v létě. Je příjemně svižná a občas zaujme i krátkou kamenitou peřejkou, problémy byste tu však mít neměli. Ve střehu buďte ale u jezů, rozhodně ne všechny jsou sjízdné. Pod Mohelnicí vstupuje Morava do CHKO Litovelské Pomoraví, a tím i do toho nejkrásnějšího, co si na vás přichystala. Poplujete lužním lesem, přes bobří hráze a mezi štěrkopískovými náplavy. Platí tu zákaz vstupu na břeh, výjimkou je samozřejmě nedobrovolná koupel, která by vás ale potkat neměla. Své vodáctví potom můžete nechat vybouřit na vyhlášeném jezu u Chrámu přátelství (Templu), který má poměrně obtížně sjízdnou šlajsnu. Od Templu je už lužní les po obou stranách řeky a tomu odpovídá vyšší četnost padlých stromů, které komplikují plavbu. Proud tu naštěstí není tak silný, aby byl důvod obávat se zásadních nepříjemností. Tři kilometry pod jezem přetíná Moravu most a vybízí k návštěvě Mladečských krápníkových jeskyní, asi kilometr vzdálených na pravém břehu. To už se blíží Litovel; od jezu nad městem plujte náhonem, dovede vás až skoro na náměstí.

Nežárka

Výhodou Nežárky je stabilní vodní stav umožňující její splutí i v létě. To je vykoupeno poněkud líným proudem a množstvím převážně nesjízdných jezů; pozor zejména na vyhlášené smrťáky Jemčina (ř. km 23,9), Metel (ř. km 11,5) a Hamr (ř. km 8,9). Mezi Stráží nad Nežárkou a Veselím nad Lužnicí řeka protéká CHKO Třeboňsko, spaní je povoleno jen v oficiálních kempech. Krajinově je to to nejhezčí, co na Nežárce naleznete. Ve spodní části zpříjemní plavbu i několik lehčích peřejek.

Ploučnice

Jedna z nejkrásnějších českých řek vůbec. Neustále meandruje nedotčenou krajinou bývalého vojenského prostoru, s pískovcovými skalami na dosah. Před Novinami pod Ralskem protéká polopřírodním skalním tunelem, po prohlídce, zda není výjezd zatarasen stromy, sjízdným. Pod Borečkem začíná řeka neuvěřitelně meandrovat, počítejte s tím, že plavba bude ubíhat pomalu, nejeden vodák už dojížděl do Brenné se soumrakem. Pro spaní nadivoko plácek určitě najdete, přičiňte se ale, aby řeka zůstala stejně nedotčená i po vašem odjezdu. Z Brenné na soutok s Labem zbývá ještě přes 50 kilometrů, trochu se zvýší spád a přibudou peřejky, krajinově – a kvůli četným jezům ani vodácky – to už ale není tak krásné, jako horní tok. Pro splutí stačí už mírně zvýšený stav.

Radbuza

Příjemná, klidná alternativa k přelidněným veletokům. Pod Týnem je proud řeky klidnější, břehy zarostlé a plavba ubíhá jen líně. Vyplatí se sledovat okolí, protahují se tu volavky a poletují ledňáčci. Jezy jsou po prohlédnutí sjízdné nebo se dají aspoň přetáhnout, výjimkou je kolmý jez v Křenovech, který budete muset přenést vlevo. Pod Staňkovem přibývají drobné peřejky, které vyvrcholí skalnatým kaňonem u Holýšova, bát se ale nemusíte. Další peřejky přijdou pod Stodem, zase ale nic záludného. Pohodový víkend ukončete v Dobřanech u historického mostu.

Tichá Orlice

V parném létě Orlice mnoho vody nenabídne. Pokud ale aspoň trochu sprchne, pozvání neodmítejte. Horní úsek z Letohradu po Hnátnici hodně meandruje, proud je rychlejší a začátečníkům by mohl dělat problémy. Po deseti kilometrech se ale Orlice narovnává a plavba je jednodušší. Pozor dávejte na všech jezech, především v Ústí. Protože Orlice nabízí téměř týdenní splutí, potěší, že i hospod je na trase dostatek. Horší je to zatím s oficiálními tábořišti. Pozor, všechny Orlice tvoří Přírodní park Orlice, a podle toho byste se na vodě měli chovat. Odměnou vám bude setkání s ledňáčky, káňaty, labutěmi nebo třeba vydrou. Proslulé jsou na Orlici i písečné pláže a melancholické tůně lákající ke koupání.

Úhlava

Je-li suché léto, mnoho radosti na Úhlavě neužijete. Obvykle se ale voda dá vychytat i o prázdninách. Pokud to vodní stavy dovolí, můžete vyplout už z Nýrska, Úborska nebo Veselí, častěji to půjde ze Švihova a nejhezčí úsek je pod Přešticemi. Záleží na vodě a na tom, kolik máte času. Pod Nýrskem je řeka velmi svižná, postupně se uklidňuje a pod Přešticemi se zase rozeběhne, nejprudčeji v tzv. Čižických proudech; vážné problémy by ale neměli mít ani začátečníci. Milé údolí nabídne opravdu krásnou plavbu. Skončit se vyplatí ve Štěnovicích, průjezd Plzní je kvůli jezům více než komplikovaný a navázat splutí Radbuzou a Berounkou je v zásadě nemožné.

foto: Rosťák, Šakal, HYDROarchiv

Zkušenosti čtenářů

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Honza H.

Nějaké fotky a popis jsem vypsal zde:
http://www.raft.cz/cechy/ticha.aspx?ID_reky=18&kilo=komentar

HoP

Nebezpečný jez na Jizeře není u Káraného, ale u Otradovic. Podjedete železniční most a za chvíli jste u něj.
V Otradovicích je super krčma (nejbližší přístup k ní je právě od železničního mostu).
Okolo Káraný není nic nebezpečného kromě vodárny pro zaryté abstinenty.
viz.: http://www.karany.cz/firmy-v-obci/prazske-vodovody-a-kanalizace-as-vodarna-karany/

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Střelec

Bílina – jel jsem to na jaře z Mostu (Rudolice) na vzducholodi, voda pěkně smrděla. Stihnul jsem to do Ústí za den, jako největší zabiják se mi jevil kolmej stupeň v Bílině u nádraží – je v šikmý navigaci, zastavit za větší vody bude problém. V Trmicích jsem si žádnýho extra hnusnýho jezu nevšim – švihl jsem to na rozdvojení korytem vlevo.
Radbuza – může tam bejt pár překvápek, ale hlavně rybáři. Jezů „o hubu“ je tam povícero a doplout se dá bez větších problémů až na Bory, kde lze odchytit MHD (do kopce vlevo od hráze přehrady).
Úhlava – je jetelná až do Plzně pár set metrů od nádraží, jezy od Štěnovic dál jsou povětšinou nesjízdné – v řadě případů díky kutilství „trapičů elektrárenských“, jez u hospody v Hrahišti je postavenej podobně, jako Radošov – čtvrtkruhový profil spádové desky je vražedná záležitost.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: