Zajímavosti

Vydaná čísla
HYDRO 3/15 – Vodáctví na Moravě

Přišlo léto, s ním úděsná vedra, a tak to většinu lidí táhne k vodě, v lepším případě na vodu. Abyste věděli, kam v tom parném létě vyrazit za pádlováním vydáváme pro vás právě nyní třetí letošní HYDROmagazín a jak bývá u letního čísla zvykem, zaměříme se zejména na letní vodáckou turistiku u nás a v blízkých zemích. Samozřejmě nezůstaneme nic dlužni ani nějaké té exotice, ale to stěžejní z letošního třetího HYDRA se odehraje na našich řekách – zejména na řekách Moravy.

Zajímavosti
Bez karimatky (při outdooru) ani ránu

Můžete mít sebelepší spacák, ale bez dobré karimatky se v přírodě neobejdete. Anebo ano, ale jen v létě, jenže žádný komfort si neužijete. Kvalitní izolační vrstva mezi zemí a spacákem je nesmírně důležitá.

Nevíte, co s posledním červencovým víkendem a máte pocit, že sezóna pouštění řek již skončila? Omyl! Vytvořte si originální masky a vydejte se na Maškarní Moravici, tradiční akci, kterou pořádá Vodácký klub Kaskády.

V sobotu 15. 8. se uskuteční 6. ročník vytrvalostního závodu „Budějovice – Praha“, tentokrát ovšem pouze na kratší trati. Startovat se bude pod slapskou přehradou a letošní ročník tedy nese název Slapy – Praha.

Recenze vodáckého vybavení
Vesta Kokatat Maximus Centurion

Pro recenzi se nám do redakce dostala i špičková vesta Maximus Centurion zahraničního výrobce Kokatat, který je proslulý po celém světě. Jak nás při testování nadchla? Podívejte se sami. Řada zajímavých řešení vás určitě překvapí.

Sezóna je v plném proudu a já najednou zjistila, že další díl deníku zahálí bez povšimnutí v počítači. Tak to rychle doháním a posílám vám malé jarní ohlédnutí.

Rafting
Léto v režii outdoorových aktivit – tyrolský Imst

Na úpatí Lechtalských Alp leží v nadmořské výšce 827 m město Imst, které návštěvníkům nabízí nepřeberné množství sportovních aktivit.

V pátek 10.7.2015 v 19:05 odstartuje další ročník extrémně dlouhého a náročného NON – STOP závodu dvojic. Účastníky závodu čekají dvě disciplíny. Nejdříve se dvojice vydají pěšky do Vyššího Brodu, tam závod plynule přejde do své druhé fáze. Závodníci zasednou do kánoe a vyrazí po řece zpět do Českých Budějovic.

Koryta českých řek poslední dobou zejí prázdnotou, a tak jsme se rozhodli vyrazit na víkendové pádlování k rakouským sousedům, konkrétně na Isel a Defferegenbach. Cesta na tyhle dvě řeky je daleká, přes 600 km. Ale stojí to za to.

Kdo jezdí na vodu tak ví, že bez vodočtů se toho moc nezmůže. Jezdíme, když prší… Ale může pršet moc nebo taky málo a do řeky nic nedoteče. Variant, jak zjišťovat vodní stavy je mnoho – od volání místňákům, přes volání na hráze až po hledání vodočtů na internetu. Nebo se můžeme hezky po svých dojít podívat na vodočet či průtok odhadnout z řeky…

Po nezdařeném plánu na pádlování začátkem května jsme s Matějem vyrazili spravit si chuť o něco později. Je pátek patnáctého odpoledne a nás čeká týden skvělého pádlování. Osm a půl hodiny za volantem a jsme tam, kde jsme chtěli být. Ráno nás probouzí slunce po několikadenních vydatných srážkách, takže vody je všude kolem až dost, stačí si vybrat, kde začneme.

Reportáže z akcí
ČPV Sázava 2015

O třetí květnové sobotě proběhl na Sázavě již v pořadí 59. ročník závodu Českého poháru vodáků. Počasí bylo slunečné, jen vody v řece bohužel pomálu. Nepříznivý stav vody přispěl také k menšímu počtu závodníků, kteří se již tradičně sešli na startu nad jezem v Týnci nad Sázavou.

Recenze vodáckého vybavení
Nafukovací kajak Gumotex Framura

Už od loňské výstavy OutDoor v německém Friedrichshafenu, kde se poprvé objevil prototyp, byla konečná verze nového typu nafukovacího kajaku od Gumotexu netrpělivě očekávaná a dočkali jsme se. Jmenuje se Framura a pojďte se podívat, jak jsme s ním byli v redakčním testu spokojeni.

Turistika
Blanice: moje první ČPV

Během plánování jarních vodáckých víkendů padlo oko na závody ČPV na Blanici. Blanici jsem ještě nejel, mohla by to být další pěkná říčka do deníčku a příjemně strávený víkend. Také jsem si tak říkal, že by nebylo špatné zkusit si ji projet naostro, pěkně s číslem a na branky, abych vyzkoušel, jak na tom jsem.

Moje pádlování v Kanadě začalo sháněním kajaku. Začala jsem hledat už v zimě, ale bohužel dost neúspěšně. Konečně jsem objevila Mambu na Vencouver Islandu, jenže týpek se dlouho neozval a nezadržitelně se blížil den, kdy jsem se měla potkat s novými spolucestujícími a opustit Golden. Předposlední den se mi volal kamarád, že má pro mě loď v Jasperu.