Ahoj. Všimli jsme si, že máš zapnutý AdBlock. Prosím, pozastav si pro Padler.cz blokování reklamy. Díky tomu můžeme zajistit více zajímavých vodáckých článků. Navíc se snažíme zobrazovat jen reklamy s vodáckou a outdoorovou tématikou, podporujeme touto cestou i mnohé charitativní projekty a neziskovky. Snad tě nebudou moc rušit. Děkujeme! Redakce Padler.cz
Během letošního jara se mě dostalo do ruky několik novinek od Galasportu a s potěšením jsem s nimi odjezdil letošní sezónu v Čechách a evropských řekách. S jednou z nich bych Vás rád v rámci několika řádků seznámil a podělil o poznatky nasbírané během pádlování s Disco Stickem.
Jak je u Galasportu zvyklostí je možné si pádlo objednat v několika variantách dle potřeb a požadavků jezdce. K sezónnímu testu jsem vybral list v provedení Elite (karbon) a vyztuženou žerď SLALOM+ (karbon/aramid) s vlaminovanou ovalitou doplněnou o dřevěnou hlavičku.
Výrobce rozšířil touto novinkou svoji nábídku listů určených na divokou vodu a extrémní sjezdy v nejtěžšších podmínkách, což mnohé z Vás jistě potěší. Proti slalomovým listům je hned na první pohled vidět robustnější konstrukce odpovídající koncovému zaměření. Široké mírně se rozšiřující, ale ne moc vystouplé žebro na kontrové straně dává listu značnou pevnost a odolnost. Novinkou je nové „kování“ z materiálu Dynel zakončující list, které velmi dobře tlumí přímé nárazy do spodní hrany a ty tak nejsou přenášeny do jezdcových ramen. Kování je vytaženo cca do 10 cm na bocích listu, což ochrání pádlo od nárazů při sjezdech v mělčích vodách.
Po sezóně mohu říct, že se dynelové kování osvědčilo a to i po zásahu ostrého kovového předmětu na jarním Labíčku. Konec listu je sice lehce zploštělý, ale vrstvy karbonu drží pevně z obou stran. Jednostranný oděr rohu listu není zatím po jedné sezóně téměř znát. Ještě bych uvítal lépe provedené vyztužení listu pod krkem, kdy dochází k vetšímu namáhání při kontaktu listu s bortem lodě.
List je během dopředného záběru ve vodě stabilní a nikterak ve vodě neplave ani neujíždí, ale „štika“ to díky své konstrukci není. Svým tvarem a menším předsazením ho určitě uvítají i méně siloví jezdci, kteří s ním vydrží pádlovat déle se stejnou intenzitou. Na začátku testu jsem si musel trochu zvyknout na nízko položené těžiště celého pádla v porovnání s Magnumem nebo Karasem v podobné konfiguraci. Na konci testu jsem si na rozdílně položené těžiště ani nevzpoměl a rozhodně to neovlivnilo výsledný celkový dobrý dojem z pádla a rád s ním budu pádlovat i v dalších sezónách.