Packayak AQUA MARINA HALVE – lehoučký a stylový nafukovací deblkajak

Packayak AQUA MARINA HALVE – lehoučký a stylový nafukovací deblkajak

Když mi přišel balíček s kajakem Halve, tak jsem si nejdřív myslel, že se asi někdo spletl a zapomněl mi tam něco přibalit nebo mi poslali jiný kajak. Jenže ono ne. Vypadl na mě lehký bílý batůžek a v něm bylo všechno, co jsem očekával. Brada až na zem a už chápu, co výrobce skrývá pod pojmem „packayak“.

Dodává: MCSUP, www.mcsup.cz
Testovali: Petr Snížek, Marie Snížková

Údaje výrobce:
Materiál: TPU, drop-stitch podlážka
Délka: 398 cm
Šířka: 98 cm
Hmotnost: 7,4 kg
Počet vzduchových komor: 3
Počet osob: 1 až 2
Nosnost: max 180 kg
Infocena: 18 000 Kč

Pojďme ale popořadě. Batoh velikosti běžného turistického batohu vyrobený ze stejného materiálu jako kajak (TPU), který lze z čelní strany rozepnout zipem do tvaru L pro snadnější přístup, ukrývá loď, dvě sedačky, sadu s návody, klíčem na ventily atd., dvojici plastových přídavných ploutví a ještě takzvaný Deck Shield, což je proužek z pružného plastu, který se zasune do kapsiček pod přední palubkou a zvedne ji, aby do lodi nestékala voda v případě přelití vln přes špici (prostě je to malý vlnolam). Běžně základní sada obsahuje ještě nožní pumpu, ale tu jsem si poslat nenechal, protože jsem zvyklý na svoji ruční klasiku.

I transportní batohy vypadají skvěle.
I transportní batohy vypadají skvěle.

Přiznám se, že barva lodi – průsvitná bílá – je pro mě docela nezvyklá a jako první se mi vybavila klasická nevýhoda všech věcí, které mám bílé barvě – hned je zaprasím. Jenže když se kajak nafoukne, tak vypadá prostě nádherně. Vše doplňuje ještě slaboučký šedivý potisk na bočních válcích a oranžové doplňky na přídi, zádi a bortech. Fakt stylovka.

Malý vlnolam na přední palubě.
Malý vlnolam na přední palubě.
Na zadní palubě je křížená pruženka pro uchycení drobnější bagáže.
Na zadní palubě je křížená pruženka pro uchycení drobnější bagáže.

Kajak je kombinované konstrukce – boční nafukovací válce a dno z jedné vrstvy TPU doplňuje vnitřní podlážka z drop-stitche, která dodává lodi vysokou tuhost. Ventily pro nafukování jsou klasické push-push. Boční válce lze tlakovat na 1,45 PSI a podlážku na 8 PSI. Do lodi se upevňují sedačky, které jsou rovněž vyrobené z TPU a ty se bohužel foukají pomocí měkkých ventilků s vyklápěcím uzávěrem, což není uživatelsky vůbec přívětivé. Navíc je potřeba nafoukat zvlášť podsedák a zvlášť opěrku zad. Za mě je toto největší slabinou celé lodi. Do kajaku se sedačky upevňují pomocí plochých popruhů s plastovými karabinkami a upevňuje se pouze zádová opěrka. Pro jednomístné obsazení, které je evidentně výrobcem zamýšleno jako primární, je v přední části lodi válcová opěrka nohou z tuhé plastové trubky a pěny, která je navlečená do plochých popruhů, u nichž lze pomocí plastové žebříčkové spony nastavit přesnou délku pro každého. Musím konstatovat, že toto řešení funguje velice dobře. V případě dvoumístného obsazení je fajn tuto opěrku odebrat a pro opření nohou využít probrání v drop-stitch podlážce okolo vylévacích otvorů. To ale může využít jen zadák, háček možnost opřít si nohy nemá.

Sedačky jsou nafukovací a upevňují se plochými popruhy přes zádové opěrky.
Sedačky jsou nafukovací a upevňují se plochými popruhy přes zádové opěrky.
Vylévací otvor v zadní špici.
Vylévací otvor v zadní špici.

Co se týká dalšího vybavení, tak samozřejmostí jsou madla pro nošení umístěná na přídi a zádi a rovněž ve středu kajaku na vnitřní straně bortů. Dále již zmíněná dvojice vylévacích otvorů, které uzavírají šroubovací zátky z tuhého plastu. Třetí vylévací otvor je na dně v zadní špici, je řešený stejným uzavíráním, ale šroubuje se z vnějšku. Za mě je tento pro vylévání nejefektivnější. Na zadní palubce je křížená pruženka pro uložení drobnější bagáže. Na dno lze systémem slide-in připevnit dvě směrové plastové ploutve.

Nafotit kajak v akci mi bohužel nedovolilo zranění, tak jsem si musel vypůjčit fotky od výrobce.
Nafotit kajak v akci mi bohužel nedovolilo zranění, tak jsem si musel vypůjčit fotky od výrobce.

Když jsem kajak nafouknul a vydal se s ním poprvé k vodě, tak mi znovu udělala velikou radost jeho hmotnost. Dostat se s takovým plavidlem na 7,4 kg, což už se dost blíží hmotnostem některých packraftů, je vážně pecka. I manželka ho bez potíží unese. Nevýhodou je, že si člověk musí dávat větší pozor na vítr. Takováhle loď vám zkrátka na větrné pláži frnkne natotata.

Co se týká jízdních vlastností, tak jsme kajak zkoušeli zejména na klidné a mírně proudící vodě, kam je zejména určený. Výrobce sice udává, že by měl zvládnout i peřejnatou vodu, ale v tom případě bych spíš volil jednomístné obsazení, při kterém má loď špice docela vysoko a je díky nízkému ponoru a plochému dno nesmírně dobře točivá. Ve dvou je to ideální plavidlo na zmíněné klidnější hladiny, kde s ním dokážete vyvinout docela solidní rychlost (je holt znát, že člověk netlačí kupředu těch cirka 7 kg co by měl navíc běžný nafukovací kajak) a zároveň je kajak velmi stabilní.

Nafotit kajak v akci mi bohužel nedovolilo zranění, tak jsem si musel vypůjčit fotky od výrobce.
Nafotit kajak v akci mi bohužel nedovolilo zranění, tak jsem si musel vypůjčit fotky od výrobce.

Za mě se jako ideální jeví vzít si kajak na nějakou městskou turistiku, která se dá kombinovat s pádlováním. Kupříkladu holandské kanály (ale třeba i centrum Prahy) a další podobná místa přímo vybízejí k tomu přinést si Halve v batůžku, nafouknout a vyrazit. S bílým batůžkem, ze kterého trčí půlená pádla i na stylové bílé lodi se budete v každé takové lokalitě parádně vyjímat.

Líbí se mi:

  • Nízká hmotnost
  • Design
  • Tuhost lodi

Mohlo být lepší:

  • Nafukování sedaček

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: