Velké procento vodáků preferuje kajak, další početná skupina, většinou spíše turističtěji orientovaná, dává přednost plastovým či laminátovým kánoím a v posledním letech se stále častěji setkáme i s vodáky, kteří jezdí na kánoích nafukovacích.
A obzvláště těm budou věnovány následující řádky. Pokusím se zde o drobnou syntézu vodáckých terénů, které jsou pro nafukovačky vhodné.
Autor měl nepochybně řadu dobrých úmyslů, ovšem k tomuto textu nelze nemít některé výhrady. Předně mluví o nafukovacích lodích, ale myslí tím výhradně nafukovací kanoe tapu Pálava, zcela opomíjí, že nafovacími loděmi jsou také rafty nebo nafukovací kajaky. Z tohoto pohledu je zcela nepovedené tvrzení o tom, na jakou obtížnost se nafukovací lodě hodí, nehledě k faktu, že i nafukovací kanoe se zkušenými jezdci zvládne WW IV, ba jsou i tací, co dají i pětkové úseky. Ona se mimochodem i Pálava dá zašprickovat. Že se na nafukovačce nedá eskymovat, to bych také tak kategoricky netvrdil. Krátkou dobu jsem jezdil na Skipu a eskymovat se s ním dalo (sice blbě, ale šlo to). Obtížnost některých uvedených řek bych rovněž bral s velkou rezervou, u řady z nich platí jen na krátkém dílčím úseku. A pokud bylo hlavním záměrem vytipování vhodných řek, pak určitě v každé z uvedených zemí najdeme významné řeky, které autor opomenul. Tentokrát mi v hlavě dřív než české a moravské řeky naskočil Poprad nebo Dunajec, obojí vhodné pro vícedenní plavbu. Oceňuji námět, ale zasloužil by si ještě více rozpracovat.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Nějaké informace z toho lze, pokud je čtenář úplný laik, načerpat,jinak bych doporučil buď vštší systematičnost, případně vhodnější příklady a jak píší jiní,víc rozlišit typy gumových plavidel. Pro Pálavy chybí doporučit snadno dostupné a pěkné řeky typu Jizera, Nisa, Ploučnice, naopak rafty nedoporučovat na Klabavu apod..
Ty zákazy v Rakousku se řeší už dlouho, hlavně jsou, a myslím si, že oprávněně, trnem v oku české komerční organizace, které vyklopí na Steyeru nebo Salze klienty a v místě ničím na nic nepřispívají, jednotlivé vodáky nikdo kasírovat nechce, alespoň jsem se s tím nesetkal. Podobný problém k řešení dozrává už i u nás – některé stálé půjčovny na řekách platí nájmy obcím, řeší úklidy,WC, značení apod, jiné parazitické komerční agentury jen vyklopí klienty na břeh, kde udělají i bordel, zkasírujou si je a v lokalitě nikomu nic neplatí.
právní úprava jízdy vzducholodí u Steyru, Teichlu je už 18 let stejná, zákazy/omezení platí jen pro rafty konstruované pro 4 a víc lidí, klasické debly bez omezení.
Že v roce 2008 zkusila místní domobrana vyhnat všechny vzducholodě je věc nemilá, nicméně (zatím) protiprávní
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Přidávám se k „výhradám“ ještě s dodatkem, že téměř všechny řeky a úseky, zmíněné jako nevhodné, považuji osobně právě pro nafukovačky za nejvhodnější a naopak (viz obtížnosti ve výhradách). na klidnou a lehce proudící vodě nafukovačka ztrácí své přednosti a zbývá jen nemotorné plavidlo, prodírající se těžce vodou, kdy jedinou kladnou stránkou nafukovačky je její snadný transport např.do RAkouska.
Co se Rakouska týče, je dobré si zjistit aktuální právní stav, protože zákonodárný sbor Horního Rakouska důsledně pracuje na zákazu nafukovaček jak na Teichlu, tak na Steyru, což se zatím ještě nepodařilo, ale já osobně mám záznam u místních orgánů za plavbu na nafukovačce a něco jako podmínku, když mě chytí příště… a předesílám, že nejde jen o rafty, i když o ty v první řadě.
Nejnovější články
Kdo chce vodáka bít, tak ať mu chuť zajde
Vánoční výprodej na Jílovišti
Vyšel vodácký časopis Pádler 4/2024. Pojď se podívat, co všechno přináší.
Zajímavé vybavení
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Altra Lone Peak 8
Legendární běžecká bota na dlouhé tratě!
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Salomon XA Pro 3D GTX
Jistota na každém kroku.
Kalendář akcí
Mikulášská Orlice
Vánoční Sázava
Štědrodenní Ohře
Vánoční jízda – poslední jízda po Lužnici
Štěpánský sjezd Desné
Vodácký bazar
Exo Zion Slalom L
Perception carolina 12xs
ZET Cross
kánoe Yukon