Po sobotní relaxaci v nás dloube červík a řešíme kam? V Sasku toho moc neteče a tak připadá v úvahu Müglitz. Nemá přemrštěný stav, ale na proplutí to bude stačit. Sraz je v neděli ráno v 9:00. V 7:20 zvoní na mém nočním stolku mobil. „Už jsi vzhůru“? „Jo jsem“, odpovídám a na druhém konci se ozývá: „Tož nám pojď dolů otevřít“.
To, že si Kamyl s Čenichem přivstanou a přijdou mi pomoci s přípravou, to jsem nečekal. „Táto, ty jsi nepřetočil čas, že“? „Je už 8:20“, informuje mne má drahá polovička. Jak se později ukazuje, nebyl jsem v tom sám. Krom Kamyla, Čenicha a Toma na tuto drobnou změnu většina z nás ani nevzdechla. Přesto se nám daří do desáté vyrazit.
Parkujeme hned pod přehradou a jdeme se číhnout na stav vody. Kajaky tu nikde drhnout nebudou, ale Fileta a druhá vzducholoď se bude muset hodně snažit. Svážíme auto do cíle (mlýn a pekárna pod kataraktem WW IV) a cestou zpět vše prohlížíme. Nedaří se nám ale dle kilometráže najít dva jezy. Po jezu v obci Lauenstein (ř. km 35,1) o výšce 1,5 m nezbylo téměř ani památky a to samé platí i o jezu na ř. km 33,6, po povodni už prostě neexistují.
V roce 2002 velká voda nepřerovnala jen koryto řeky, ale zaplavila i okolní vesnice.
I pod kaskádou si tok udržuje rychlost a jen na krátko se pozastavuje před jezy. Na některé POZOR! Mohou být pod nimi vývařiště nebo velice ostré kameny!
Minimální stav pro sjezd celého toku je 55 cm, optimál 65 cm.
foto : Rony, Tom, Čenich a Tereza
Ahoj Rony, byli jsme v DE o týden později, to už tady v tý oblasti asi voda nebyla a jeli jsme Schwarzwasser a Pöhlbach. tam jsme se setkali se značkami na břehu označující jezy (ale i jejich zbytky) byla to bílá cedule s pár modrými vlnkami, obdélníkem jako hrana jezu a lodičkou na vrchu, občas červené přeškrtnutá. Pro to jsme nezjistili. Nebylo něco takovýho i na Müglitz? Dík za info.Vojta