V současnosti je Baťák sjízdný až do Skalice na Slovensku.
Popisovaný úsek je téměř celý v kraji JM, ne Zl.
Horní Malši není nutno ukončovat v Pořešíně, lze dojet až k Cajsovu mlýnu, teprve zde začíná 1. ochranné pásmo VD Římov sa zákazem vstupu.Sem se lze pohodlně dostat lesní cestou používanou chataři která končí přímou vody. Nájezd na tuto cestu je z obce Výheň. tato cesta je i označená na mapě v tomto popisu.V případě skutečného rozmoknutí terénu(a tím i cesty), je vhodné zanechat vozidlo na louce na kopci a lodě donést asi 500m.Malše na tomto úseku je zajímavá řeka, úsek Pořešín -Cajsův mlýn je asi 3 km dlouhý a je škoda vynechat jej. na tomto úseku jsou 2 rozbyté jezy a jeden nově opravený. Tento jez(u dětského tábora) je nutno pečlivě prohlédnout! Za větší vody(cca 40 m3/s) se voda mění od šumícího zabijáka po odtékající vodu s velkými vlnami. Toto jsme osobně viděli. Změna trvala asi dest minut a probíhala opakovaně.Jeden jezdec musel zůstat u jezu a když se válec prorazil a změnil se ve vlny dal pokyn ostatním ke splutí.Po 10 min. se vlny uklidnily objevil se malý smrtáček který se po pár minutách rozšířil po celé šíři jezu(30m) a do vzdálenosti 5 m od hrany.Celé toto divadlo se pravidelně opakovalo.Přesto že tento jez znám od mládí (mám zde chatu) a po řekách jezdím 38 let, tak s tímto jevem jsem se setkal jouze jednou a to právě zde.Může být pro jezdce překvapující,(smrtelně) když si prohlídnou jez který krásně odtéká dojdou k lodím, nasednou a spadnou do 5 m dlouhého smrťáku jako začátečníci. Jinak plavbu po Malši lze spojit s plavbou po Černé (novohradské) pokud v Ličově na vodočtu je alespoň 20 m3/s(elektrárna na Černé spolkne 6 m3/s). Tato voda ale má obtížnost ww 3 a nebo o malinko víc.Pokud se do této oblasti dostaneme když zrovna teče voda tak bychom neměli s Černou váhat protože tam voda klesne do druhého dne na nulu.
Spozdravem Zdeněk Princ,Č.Budějovice
16.9. 2023 jsme sjížděli úsek Jihlavy: Dolní Kounice - splav Cvrčovice. Úsek po medlovský jez je sjízdný bez obtíží. Pobořený medlovský jez je viceméně nesjízdný, lepší je loď přenést zprava. Vlevo to otrlejší sjedou. Pozor na panely na jezu, některé jsou nestabilní při přecházení.
Od medlovského jezu je řeka dost neudržovaná a zapadaná stromy nebo větvemi až k pěšímu mostu u Smolína. Hned za tímto mostem je nově spadený strom přes celou řeku, který jsme s Pálavou úplně těsně objeli zleva, jinudy to nejde. Dvakrát jsme cestou podjížděli spadené kmeny. V těchto místech je v řece množství dřevěných kůlu, které trčí nad hladinu. Není problém se překážkám včas vyhnout, tok řeky je velmi mírný.
Jihlava v tomto úseku krásně meandruje, řeka teče hodně líně a výhledy na "divočinu" jsou úchvatné. Cestou je možné pozorovat volavky a ledňáčky. Břehy jsou místy velmi vysoké a nepřístupné.
Směrem ke Cvrčovicícim se řeka rozšiřuje a zpomaluje, je třeba zde víc zabrat a dávat pozor na rybáře. Cvrčovický jez je nesjízdný, velmi vysoký, před ním je třeba pádlovat úplně na pravý břeh, kde je dřevěné molo vhodné pro výstup.
S krátkými pauzami jsme to jeli zhruba 4,5 hodiny.
Na Malé Skale dnes fungují dvě velké půjčovny lodí a raftů, jezdí se na Zrcadlovou kozu nebo do Dolánek, odkud se lodě vozí zpět na Skalu a intenzivně cirkulují. V tomto úseku se Jizeře opravdu nedá říkat "řeka bez vodáků", od června do září za pěkného počasí nelze řeku doporučit o víkendech, přes celé prázdniny je tu slušný nátřesk po celý týden. Zbytek středního a celý dolní tok je ale opravdu bez provozu.
Doporučený počet 7 dní na 85km, je to správně?
Jez ZBRAŇ je pro vodáky KONEČNOU stanicí pod jezem je již rybník ač to tak nevypadá a právě proto je to chráněné území (/ NPP, EVL, NATURA 2000 atd.. /) takže vysedat a přemístit lodě o 6 km dále pod hráz rybníka a tam klidně až k soutoku Cidliny a Labe u Poděbrad kam zezdola vyjíždí výletní motorové lodě...
Vážně Středočeský kraj? Není to spíše Ústecký?
Nějakou dobu jsem tam nebyl a dost mě udivuje, že Brejlov asi zbourali. Škoda.