Byli jsme s partičkou z Kotvy Branik, stáří bardi si to po dlouhé době zopakovali, já to jel poprvé. Organizace fajn, vody mohlo být víc, ale i tak jsme si to užili. Kure na paprice bylo vítaným zpestřením a i když jsme si plánovali oběd v restaurační zařízení, podpořili jsme skautíky aspoň touto formou. Věřím, že to nebylo naposled a že se příště povede vylepšit průtok i vypouštění Labutě.
Ahoj všem vodákům,
Lomnice byla zajímavá, pár kubíků navíc by jí slušelo. Jeli jsme i tak až do Orlíku a od soutoku po vzdutí byla krásná peřej. Využili jsme upuštěný Orlík a nelitovali jsme toho. Abychom se dostali z vody, museli jsme pádlovat další 3 km po Orlíku, ale stálo to za to. Mockrát se člověk do tohoto místa nepodívá. Díky za organizaci pěkné akce.
Kryštof
\"Vyplatí se rozumět plavebním značkám\", tak zrovna tahle platí pro motorové lodě, které nesmí jezdit \"vodáckým\" kanálem, aby mohli nastupovat veslaři atd., na kajku či kánoi můžete.
Jinak také upozorňuji, že SUP do centra nesmí!, ale občas si neznalí kapitáni (VMP) myslí, že se to vztahuje i na kanoe či kajaky a budou na vás \"cosi\" gestikulovat.
S Agarou jsem už najezdil hodně vodních kilometrů. Mám na ní jeden mínus - je těžká (45 kg). A ano, na zw je o něco pomalejší, než ostatní pevné lodě, ale v praxi to (krom maratonu) není problém.
Tím negativa u mě končí.
Je neuvěřitelně odolná, je to masivní kus plastu, který se jen tak něčeho nelekne. V singlu se dá plout i WW2 poměrně suše, v deblu do WW1.
Velká točivost je skvělá vlastnost, když se s ní naučíte pracovat - což taky předpokládá umět plout rovně, když je to žádoucí :).
Souhlasím, že je to takový stabilní tank, který pobere vše a s tím vše taky projede.
Je to moje nejstarší loď a ve své flotile jí dnes hodnotím jako nejlepší nákup - za to, co stála, co mi dala a dává pořád, a i proto si jí určitě ještě dlouho ponechám.
Pendl řešil Typík jeden rok tím, že si vezl skládací kolo (a vyráběl při tom prodejci propagační materiál), jiný rok měl v lodi koloběžku. Já osobně většinou tahám všechno včetně vzducholodě sebou - přepravuju se povětšinou vlakem.
Bohužel se vyskytují i jedinci permanentně v lihu, kteří sice vědí, že na vodě je krásně, ale není jasné JAK to vědí, protože si pamatují odjezd, chlastačku ve vlaku a pak vystřízlivění po týdnu v Praze na Hlaváku. Samozřejmě ani nemají představu, co vlastně jeli, protože vokno jak výkladní skříň.
Po plyšáku se u nás nejdřív objevily kanoistická pádla od Profiplastu (skládací). Měl jsem dvě. Když mi po pár letech u jednoho upadla hlavička (odlitek měl bublinu) a u obou uhnily pružinky, přešel jsem na trojdílná skládací od TNP (měl jsem tou dobou už jedno na kajak a bylo evidentně líp zpracované). Jedno z kanoistických (žlutý list) mělo tendenci vlnit okraje listu (modré to nedělaly), ale jinak žádný problém. Nakonec šlo z baráku se starou lodí. Trojdílná kajaková pádla s asymetrickým listem byla vždy bez problémů. A proč skládací trojdílná? Vejdou se do báglu k nafukovací lodi. Kdysi jsem někde v komisi sehnal i čtyřdílné - co do skladnosti nemá konkurenci, pořád drží, jen občas odhadnout, kam který díl žerdi přesně patří nemusí být pokaždé triviální. Osobně bych se přimlouval za trochu odolnější ochranný povlak (bužírku). Mívá tendenci se poněkud natahovat a pak okolo spojů trhat. Možná by časem nebylo od věci prodávat skládací pádla v nějakém festovním pytlíku (třeba síťovém), jako mají levná skládací pádla z Decathlonu, ulehčuje to uložení i přepravu rozloženého pádla. Co se týká půlených pádel, jejich přeprava k vodě jinak než autem v kufru je problematická - nikam se nevejdou a jsou jich plné obě ruce...
Pro muzejní účely doporučuju prostudovat nabídku diplomek pedagogických fakult - aprobací s tělocvikem - pár vodáckých věcí tam bude. V plzeňským pajďáku jsem při soupisu našel čtyři. Tři o pořádání táborů (1965, 1984 a 1986) a jednu o jízdě na pramicích a marném pokusu založit v Plzni či okolí dětský oddíl specializovaný na pramice (Fiala 1965, mj. zmiňuje použití stáda krav k vyhnání vodáků).
Co se sbírek týká, na bazoši pod heslem "záchranné vesty" nabízel nějaký pražák kromě tuctových hikovek z poloviny až konce devadesátek i pár zajímavých raftových vest od Vegasportu použitých na výpravy do SSSR (Jenisej?) ve druhé polovině osmdesátek.
Jinak (snad ještě) mám někde doma zašité nějaké účetní doklady na nákup vodáckého materiálu z počátku šedesátek, patrně z ČSTV.
Ahoj, no ono tam není kam ten skeg pořádně dát, viz fotky dna. Maximálně se pokusi o nějaké "domádo" řešení.
Díky za výbornou recenzi. V diskusi na Decathlonu se často píše, že by mu pomohl SKEG, ale prodejce ho nenabízí. Netušíte, kde by se vhodný dal koupit? Díky.