HWB je dost často splouván začátečníky a mírně pokročilými kajakáři. I naše skupinka nebyla před lety jiná a též jsme na HWB vyrazili. Na jednom z menších stupňů krysla má přítelkyně. Čtyřicet vteřin bublala ve vývařišti pod půlmetrovým stupínkem, než jsme ji vytáhli. Měli jsme obrovské štěstí. Byli jsme pohromadě, záchrana se podařila na první pokus, potok měl málo vody a další.
Jel jsem HWB několikrát a vždy to byla pěkná zábava, ale zvláště u tohoto potoku, když se něco posere, tak je velký problém řešit jakoukoliv záchranu, nebo krizovou situaci. Nedá se tu téměř nikde rozumě zastavit a vylézt, nevidíte co se děje o stupeň výš, nedostanete se o stupeň výš, pod skoky jsou větve a stromky, atd....
Prosím nepodceňujte tento krásný potůček.
Honza
Neměc zemřel při nehodě kajaku v Liezenu
Kajakářský výlet na Hinterwildalpenbach v okrese Liezen skončil smrtí. 48 letý němec se převrátil a krysil v roládě v úské pasáži, u malého vodopádu.
48 letý němec v páteční odpoledne sjíždel spolu s dalším kajakářem úsek "Säusenbach", kde se náhle převrhl. V potoku, který byl na vyšším (povodňovém) stavu, se nemohl dostat z válce (Wasserstrudel).
Doktor mohl pouze konstatovat smrt
Jeho parťák mu zkoušel pomoci házečkou. Jelikož neuspěl, upevnil házečku na břehu a přivázán vrhl se sám do válce. Podařilo se mu muže zachránit, ten však již nejevil známky života a veškeré další oživovací pokusy zůstaly neůspěšné. Doktor jen konstatoval smrt. Jelikož nebyly shledány znáky cizího zavinění, prokurátor vydal ostatky.
Vážená paní/slečno Hřibko,
nechci reagovat na zbytek příspěvku, ale nesouhlasím s Vaším vyjádřením: ,,jen chci poukázat na to, že Junio za svojí lehkovážnost zaplatil mnohem dráž než čím se skutečně provinil.`` (doufám, že uvozvky systém nepokazil).
Domnívám se, že je tomu obráceně: Jet s nedostatkem dovedností, zkušeností, dodržování pravidel a opatrnosti na náročný úsek je provinění stojící smrt, jen ne až zase tak málo lidí má štěstí a vyváznou živi. A na tomto základě si mnozí z nich i mnoho jiných myslí, že tak je to správně a smrt je krutým důsledkem. Nikoliv. Jen při jiných případech dostali amnestii. A nepoučili se. Ani oni, ani ti, kdo o tom slyšeli. Stejným případem jsou jezdiči přes železniční přejezdy ve výstraze, lidé, co vyletí v autě v devadesátce ze zatáčky -- a pak se zlobí, že jel vlak, že v zatáčce stál strom.
Svět je nebezpečný a chci-li žít bezpečněji, musím se pohybovat v zabezpečených oblastech a dodržovat jejich pravidla, jinak si sám volím. Ano, někdy z neznalosti a naivity a je tam i spoluvina jiných, ale i to je život: Učit se věřit důvěryhodným, nikoliv lehkovážným a bezstarostným.
Jsem si vědom, že i já jsem zažil chvíle, kdy jsem z hloubosti chyboval a dostal amnestii. A s každou takovou zkušeností si dávám více pozor. Možná to v budoucnu nebude stačit, takový je život. Ale snažím se a radím všem totéž. Je to jistější.
Co to znamená to _"stránkování" ? Mn+ě to nějak nefunguje, nedostanu se ke starším diskuzním příspěvkům.
Vypadá to super. Možná nepozorně čtu, radši se zeptám: takže to nemá kormidlo?
Pro mě, když jsem na rychlostním K1 začal pozdě až dospělý, možná dobrá šance!
Je možné někde vyzkoušet? Jedeme s Milanem Vídeň.
Držím palce Tomáši.
Ondra Antoš, Znojmo
Tomáši, to je dobrá myšlenka. Říčních a podobných maratonů přibývá a sám mohu posoudít jak počet účastníků každoročně na těchto maratonech roste. Dobrá, rychlá a pohodlná loď si určitě na trhu své místo najde. Tohoto kroku asi nebudeš litovat.
tedy nevík kde kdo hledal, ale výbava je uvedená ve vyhlášce 334/2015 Sb.
příloha 2 část 6. VYSTROJ PLAVIDLA
Jak napsal Ante, je to vyhláška 334/2015 Sb. Povinná výbava je různá podle toho, zda se jedná o plavidlo podléhající či nepodléhající evidenci, také podle výtlaku nebo délky plavidla. Pro úplně všechna plavidla společně platí, že
Plavidlo s výtlakem Dmax nejvýše 500 kg je vybaveno nádobkou pro vylévání vody nebo ruční pumpou, vyvazovacím lanem nebo řetězem delším 5 m a pádlem s výjimkou plavidla vybaveného vesly.
Plavidlo s výtlakem Dmax nad 500 kg je vybaveno vyvazovacím lanem s délkou minimálně 15 m, bidlem s háčkem, nádobkou pro vylévání vody nebo ruční pumpou a vědrem s lanem, není-li vybaveno drenážní soustavou. Plavidlo s délkou L menší než 6 m je vybaveno nejméně dvěma pádly nebo vesly.
Plavidlo s délkou L 6 m a více má ještě nejméně jedno další vyvazovací lano, jehož délka je minimálně 2/3 délky prvého lana, a dostatečný počet odrazníků, nejméně však dva odrazníky.
Plavidlo s výtlakem Dmax nad 500 kg je vybaveno zařízením pro podávání zvukových signálů a funkčními návěstními svítilnami.
Plavidlo s délkou L 6 m a více je vybaveno vyhledávací svítilnou odolnou proti stříkající vodě vhodnou pro použití při manévrování, záchranných akcích a dávání signálů, a prostředky pro tísňové signály.
Plavidlo je vybaveno záchrannými vestami, jejichž počet odpovídá počtu osob při maximálním obsazení plavidla. V případě plavidla provozovaného pouze pro vlastní potřebu k rekreaci a sportu postačuje počet záchranných vest podle aktuálního počtu osob na plavidle.
Vodu jsem pověsil na hřebík po velké povodni v roce 2002, týden před katastrofou jsem jel s bratrem Blanici a bylo málo vody.... ve Strunkovicích pod mostem jsme křičeli ať nám do řeky načůraj... kdybychom věděli.... Pak byly jiné starosti ale kolem vody jsem se motal pořád, ale do lodi z pověrčivosti nesedl.... na baráku byla škoda skoro za meloun...V loni jsem si koupil nafukovací kanoi a zkusil Salzu.... už v tom zase jedu a často vzpomínám na kamarády od vody, řada z nich je již na druhém břehu ale jak vidím Zdenek je pořád na svém místě. Přeji hodně nápádlovaných kilometrů a pořád čistou vou pod lodí. Standa
Hm je to 3X
Měl jsem možnost tenhle potrat zkusit na seakajakovém sympoziu na Lipně a musím konstatovat, že pro tuzemské poměry je to nepoužitelné. Vystouplý kýl je na řekách zranitelný, pevná paluba se stupidně řešenými zipy udělá z nakládky a vykládky noční můru a trubkové šprajcy považuji za zhovadilost už jako konstrukční princip. Rychlost a ovladatelnost je stejná jako u Solaru 410C a horší, než u Swingu. Takže tenhle výplod nechci ani v případě, že bych za používání dostal zaplaceno.
Zdá se, že kombinování špatných řešení je nějaká moravská epidemie bez ohledu na obor - je jedno, jestli jde o zbraně (Cz805), příslušenství k modelové železnici (plasto-papírové stavby a vagóny od Malé železnice), nebo poslední dobou o produkci Gumotexu.
Incept má svoje vzducholodě stejné kategorie daleko vychytanější, byť tvar trupu nemá optimální. Řešení šprajců jako laminátových či snad plastových "kostic" a umístění průběžného(!) zipu po celé délce paluby je taky o několik řádů uživatelsky příjemnější. Pokud je ale jejich řešení chráněno patentově, proč nebyla použita paluba na sucháč (případně komplet "stavebnicové" řešení), jako u Seawave? Základ by zlevnil, odlehčil a zvýšil by se uživatelský komfort...