krásný
Pěkný článek, ale jedná docela zásadní chyba v popisu. "Donbas" není vodní nádrž na Bečvě, ale umělé jezero vytvořené těžbou štěrkopísku. Navíc řeka Bečva se již stala Moravou. Soutok je o několik desítek metrů výše po proudu.
pěkný článek a inspirace, jen chci poopravit, i když tady na tom moc nezáleží,že mezi cyklisty "španěl" je velký převodník vepředu a velký vzadu". je to neobvyklé, ale význam to má, když potřebujete být připravení rychle řadit na menší pastorky, třeba před spurtem.m
Tak to já jsem si před nedávnem z https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/ pořídil nový šroubový kompresor Atmos a nafukuji sním moji loď naprosto bez problému. Bez něj si to už nedokážu představit, protože s měchem jsem ji nafukoval snad hodinu :D
Nevím, nezkoušel jsem to. Problém může být v rozběhovém proudu motoru který je výrazně vétší než při vlastním foukání a měnič by asi měl být dimenzován i na ten rozběhový proud, jinak se bude měnič vypínat. Možná že by pomohl regulátor otáček motoru stejný jako je ve vysavači. Centrálu mám z důvodů, že mi dojdou baterie v autě, a v takovém případě je mi měnič na nic. Pro svůj účel jsem použil co jsem měl k dispozici a popisuji co mám dlouhodobě odzkoušeno. Já osobně bych asi raději foukal s nastartovaným motorem(pro jistotu),ale nevím jestli to třeba nevadí měničí.Navíc při použití měniče je třeba uvažovat s proudy (do měníče) okolo 100 A a podle toho dimenzovat kabely.Asi by šlo i použít výkonný motor na 12 V ale to zase ztrácí poezii nulových nákladů na motory ze smetiště. Jinak kompletní výrobní dokumentace na všechny díly je v redakci časopisu,kam jsem ji poskytl pro vážné zájemce. Dokumentaci jsem nakreslil pro kamarády kteří si ji chtěli postavit, a ostatním, kteří ji nechtějí ji nevnucuji , ať si to foukají třeba pusou.S pozdravem Zdeněk Princ
Odtékání zpomaluje dle mého názoru to, že dno a boční válce k sobě natěsno doléhají a voda, proto nemůže rychle odtéct.
Co se týče přední kosmetické minipalubky určitě by to chtělo větší, předešlo by se tak zalévání lodi ve větších vlnách.
Měl jsem postupně dvě předchozí verze. Odtejkání je sice asi lepší ale ta minuta může bejt subjektivně hodně dlouhá. Škoda, že nezůstala možnost volby z první verze - sedačka (tehdy křesílko) šla nahradit nafukovacím šprajcem odpovídající šířky (byl v příslušenství). Co se pevnosti sezení týká, možná by tomu pomohla na boky kotvená opěrka pro nohy, kterou taky měla nejstarší verze. Měla společný úchyt s popruhy na nohy. Opěrky jednobodově kotvené na střed mi nepřipadají ideální - pořád mají tendenci někam uhýbat.
Seznam kapitanátů a praktické informace (např. foto, km na řece):
http://www.viadonau.org/fileadmin/content/viadonau/06Unternehmen/Dokumente/2015/2015-08-31_Practical_manual_on_border_controls_along_the_Danube_final_.pdf
Ahoj Filipe,
promiň, že se ozývám až nyní byli jsme na raftech v Amazonii. Na pivko klidně můžeme jít zavolej a dom luvíme se tel. 608957142
Klid Kitty, Jarouš, to bide takovej ten kovanej Old school vodák, kterej všude (desítky) let byl a od všeho má klíče. Tihle hoši si libují i) ve zdvižených prstech ii) v bránění byť sebenesmyslnějších nařízení iii) v takovým tom blazeovaným štychu já starej vlk a póvl turisti iv) v používání zkušeňáckýho jargonu.
Tvoje argumentace je samozřejmě logická a správná.
Stát kde je mraky nesmyslných nařízení, viz. hasičáky na raftu, cyklotrasy kde je zákaz vjezdu všech vozidel, vůdce plavidla starší 15 let vs vodácké akce základních škol atd. a přitom to nikomu nevadí, nikdo to nedodržuje, nikdo to nevypáhá je u mě jednoznačně banánistán. Cesta není v tom že se na všechno bude kašlat, ale že se lidi ozvou a budou to napravovat. Když se na diskuzi objeví jedinci kteří budou mluvit něco o tom že zákony jsou pro blbce a my nic dodržovat nemusíme, tak člověk zakroutí hlavu a jde se dál. Ale když se v oficiálním článku poměrně velkého serveru objeví článek kde autor je překvapen že ve Francii je zákaz pití alkoholu na řece, jako by u nás pití alkoholu povoleno bylo, tak na to se nedá nereagovat. Podtrhne to tím, že si alkohol na vodu vzali v maskovaných lahvích a naštěstí jim nedali dýchnout. Článek pak pokračuje téměř výsměchem toho, že na vodáky bylo nastoupeno s neprůstřelnými vestami a se samopy, jako by nevěděl proč tam ty samopaly všichni policisté nosí, kvůli vodákům to rozhodně není. Kdyby si někdo vzal na loď jedno pivko, tak to nikdo nikdy asi neřeší. Ale všeci to známe z Vltavy, jak některří jedinci vypadají a ví to asi i fr. policie, když si posvítili na zájezd z východu. Instruktorů a hasičů zemřelo na jezech už dost, kdo se o to zajímá tak to ví, takže vaše řeči o tom že je to každého věco považuji za zcela zcestné.
Já bych po letitých zkušenostech v CK tenhle romantický úsek nepodceňoval.Ona zmíněná vlna na začátku se s vyšším vodním stavem buďto zarovnává, ale někdy mění ve válec.Ve vjezdu do kaňonu jsou za obvyklého stavu lehké peřeje, které s rostoucí vodou řádně přitvrzují.A rozhodně bych nepodceňoval zmíněný soutok s Carrera Bach. Je to místo, kde se vám může stát, že během dvou týdnů "nevkročíte dvaktrát do stejné řeky". Tento malý bach dokáže svými nánosy přemístit hlavní koryto Vorderrheinu o desítky metrů vlevo nebo vpravo, takže můžete obávanou pravou zatáčku skutečně o desítky metrů minout a nebo si v ní užít pořádný válec.Vzhledem k časově náročnému přejezdu z Illanz do Reichenau je vlak pro pendl dobrá volba, ale není z něj vidět těžká místa.Doporučuji informovat se o aktuální sjízdnosti a záludnostech v raftcentrech v Reichenau, Flims nebo Illanz.