Vypadá to dobře, ale ta barva je ukrutně nepraktická. K sedačkám - fajfkové šroubovací ventilky u gumotexích lodí taky stojí za vyliž, zkušenosti s nimi mám jen špatné - mizerně se nafukují, rády se samovolně povolují a po čase mizerně těsní. "Hračková" klasika z měkkého plastu zase skoro nic nevydrží. Možná by neškodilo nafotit detaily sedačky - na žádné z připojených fotek nejsou vidět ventilky a jejich umístění.
= je tu konecne half-slice lod aj pre velkych padlerov , rychla agilna , mam netto 112 kg a som velmi spokojny , mne sa oprierka noh neposuva , som velky - dlhe nohy , sedacku som trochu obrusil na mna , zvaetsil sedenie ... velmi dobre dielenske spracovanie , za mna parada *****
Koukam. A nadšenej nejsem. Cena je proti komplet dropstičovýjm lodím od konkurence dvojnásobná. Jo - je to všechno Čína, protože západní konkurence si to tam nechává dělat. Z technického hlediska - trubkové šprajcy tam, kde by mohly být plastové nebo dropstičové. Směrová ploutev je s otazníkem - gumotexácká klasika zas tak dobře nefunguje, chtělo by to účinnější tvar - na hloubku klasickou "žraločí ploutev" jako jsou ty nasunovací u paddleboardů. Kýl - chtělo by to polep protáhnout až na špic, aby se neprodřela při přistání na "kousavém" břehu. Plusy vidím dva - konečně normální ventily u příslušenství (sedačky, opěrky) a tvar dna. A to je za tu nehoráznou cenu v základu dost málo. Za ty prachy by mohl být v ceně bágl na kolečkách, protože na přepravu je to dost velké. Pro vývoz je to asi pakatel, ale pro našince při levné konkurenci v jen mírně horší kvalitě dost mizerně prodejné.
Ty dva špunty nejsou vylévací otvory, ale průchodky pro elektroinstalaci - místo zadní flosny lze do kolejničky zacvaknout elektromotor. Případně lze otvorem protáhnout sondu rybářského echolotu či jiné podobné zvěrstvo. K materiálu - je poněkud náchylnější k nenápadnému prodření a ztrátě tlaku. Mám pátým rokem dropstičový Flair a loni mi výztuže sedačky odřely dno tak, že to sice nebylo vidět, ale stačilo to na postupnou ztrátu tlaku. U klasické vzducholodě "buřtovky" je guma i zevnitř, u dropstiče jsou zevnitř chlupy, co tomu dávají tvar, ale netěsní. Co se týká kedrů. mám to u jedné lodě a moje zkušenost s nimi není ideální.
Jinak to plavidlo vypadá dobře - je lehčí a sbalitelnější než ekvivalentní Itiwit. Asi by to chtělo dolepit dovnitř nějaká oka na připoutání bagáže, pokud dojde k použití na několikadenní cesty.
Hi, I red your great review, and have a question. How does aquadesign koloa 360 handles with only one person onboard. Have you tried, maybe?
Dear Peter,
I read your review for the Aquadesign Koloa 360 kayak, and I really liked how you described everything beautifully, the only thing that bothers me is that the review is about the Koloa 360, and the pictures show the Koloa 400, which now makes me confused about what about the internal space, because I get the wrong impression about the product, which is actually 40 cm shorter, and now I'm not sure that the Koloa 360 is my option.
Kind regards
Valentino
Úplně jinej dotaz: Na vlečce Gumotexu skončila v listopadu 1950 lokomotiva 310.085 (vyrobená v První Českomoravské pod výrobním číslem 4 pro trať Tršnice - Luby), kam ji odprodalo ČSD z výtopny v Jihlavě. Bohužel mi byl dotaz adresovaný přímo na Gumotex před pár lety ignorován (stavěl jsem model podle nejstarší podoby, děda se na ní v Chebu před válkou učil na strojvedoucího), takže to házím do placu takhle.
Jinak bych tu měl ještě něco pro vývojáře - co takhle opravdovej dropstičovej "celonafukovací" mořák? Trup na čtyři "prkna" (šarpie á la Itiwit, ale s ostřejší přídí a kolmým zadním vazem připraveným na kormidlo a bez toho pevného plastového harampádí uvnitř), před a za kokpitem přepážka (jako u maňasu - rozpěry a výztuže v jednom), dropstičová nafukovací sedačka se sedákem korespondujícím s profilem dna, šité paluby s obvodovým zipem nebo na sucháč pro snadnou nakládku, délka klasická přes 4 m.