No, to ví bůh. Ale pokud se něco nezmění, je tady naprosto reálná možnost, že vodácká linka Jihočeského vodáckého autobusu za pár dní skončí. Natrvalo.
Kde je problém?
Nejsou lidi. Přestože naše řidiče odměňujeme 120 – 130 Kč / hod. čistého – což je nejvíce v okolí – zasáhl i nás nedostatek kvalitních šoférů. A pod jistou úroveň dovedností prostě nepůjdeme. Jde o bezpečí vodáků na palubě a poslední, co chceme vidět, je to, co zůstalo z autobusu na titulce Blesku.
Že máme řidiče motivovat ještě vyšší odměnou? No rádi bychom. Fakt by si to i zasloužili. A i vy vodáci by asi zaplatili za přepravu víc.
Jenže my za jízdenku víc peněz chtít nemůžeme. Státem nařízené maximální ceny jízdného nám to nedovolují. A přes to nejede vlak. Nebo spíš autobus.
Je to jednoduchá matematika
Všechno se zdražuje. Nafta letí vzhůru. Nezaměstnanost je na nule. Šoféři chtějí víc peněz a zaslouží si dva volné dny v týdnu – jako všichni ostatní. Autobus taky nepořídíte ve frcu. Z toho všeho jeden den provozu vodáckých autobusů vyjde na několik tisíc korun, přičemž vyjet musíme, i když se venku čerti žení a zastávky jsou liduprázdné.
Takže s jízdenkou za průměrných 42 kaček to fakt neutáhneme a dotovat ze svého linku pochopitelně nemůžeme. A jak už jsme psali, cenu nám zákon zvednout neumožňuje.
Fajn. A má to nějaké řešení?
Má. Dostát heslu Voda nás spojuje. Jak? Jednoduše tak, že se kempy a půjčovnyokolo řeky zapojí do společného financování provozu vodácké linky, která se dennodenně stará o jejich hosty. Podobným způsobem, jakým už funguje spolufinancování našich cyklobusů na Lipensku nebo linky na Holubov.
Takže?
Teď je nás všech kolem řeky, abychom ukázali, že nám na tom tady záleží a každý svým drobným dílem přispěli na službu, která se za poslední čtyři roky postarala o desetitisíce vodáků.
Tímto tedy žádáme kempy a půjčovny, co mají zájem na udržení hromadné dopravy vodáků kolem řeky, aby nám na provoz přispěli.
Ano, i tak budeme muset některé spoje krátit nebo rušit. Ale takovým způsobem, aby to vodáci, kempy i půjčovny pocítili co nejméně a udrželi jsme provoz busů hlavně ve špičce.
Teď zrovna vedeme jednání a v pondělí 25.6. večer se na schůzce se sdružením kempů a půjčoven rozhodne. A záleží jen a jen na nich – potažmo na vás – jestli vodácký autobus zachováme, nebo na vodáky dlabeme a autobusy pošleme ke dnu.
Takže co? Spojuje nás voda? Jdete do toho s námi?
Josef Šelepa
a manšaft Jihočeského vodáckého autobusu
a já bych zase prosil od mančaftu Jihočeského vodáckého autobusu, aby přispěli na provoz mojí vodácké půjčovny:
– nemám z čeho zaplatit pracovníky, kteří lodě klientům rozvážejí , prostě konkurence tlačí cenu půjčovného stále níž a níž protože čerpají různé dotace a jánevímcoještě a moc toho nevydělám…
– nejsou lidi taky žejo, přestože zaměstnancům dávám 120-130 na hodinu, nechcou dělat, prej je lepčí bejt na sociálce a na pracáku…
Chlápek z půjčovny loděk.
Máš recht chlape, já bych zase potřeboval od chlapů z té jihočeské bus company ale i od kempařů a půjčoven aby přispívali mým zákazníkům (respektive přímo mě , to dá rozum) na zmrzlinu, dyk to dělám hlavně pro vodáky, žejo…
Váš zmrzlinář z Vyšáku