Když vám někdo řekne, že absolvoval Veverčí stezku, budete pravděpodobně očekávat nějaký zajímavý trek nebo delší pěší výlet, možná s návštěvou rozhledny umístěné na stromě.
foto: Spojená Bečva Unikátní tok Bečvy, která je poslední šterkonosnou řekou v České republice, má být u Teplic nad Bečvou přerušen přehradou Skalička, jejímž hlavním účelem je zajištění protipovodňové ochrany zejména pro město Přerov. Spolek Spojená Bečva však přišel s návrhem bočního poldru, který by zachoval biologické hodnoty Bečvy a zároveň zajistil i funkci protipovodňového opatření pro města na jejím toku. Více podrobností se dočtete na stránkách www.spojenabecva.cz, kde se zároveň můžete připojit k těm, kteří variantu bočního poldru podporují.
Kdo ví, kdy se to v člověku tak nějak rozhodne, že bude k něčemu dycinky tíhnout. Zkrátka mít „to“ rád. Určitě už někdy v dětství, ale ten konkrétní moment, ten se asi povede jen málokdy přesně odchytit.
Foto: Pirát – půjčovna raftů a kánoí na Vltavě Průběžně sledujeme situaci na vltavském jezu u Papouščí skály (ř. Km 286,4) a již v průběhu ledna a dubna jsme informovali, že zde proběhne výstavba malé vodní elektrárny, která s sebou přinese i úpravu samotného jezu a zejména propusti u pravého břehu. V pátek byla úprava šlajsny dokončena, a ta je tak opět sjízdná. Proměna propusti je však poměrně razantní, proto před jejím zdoláváním nejdříve pořádně prohlížejte! Pozor si dejte zejména na schod u vyústění v podjezí a v žádném případě nezkoušejte zdolat jez přes nedokončenou korunu!!! Aktuální fotky ze staveniště najdete na Facebooku půjčovny Pirát.
Říká se, že všechno zlé je k něčemu dobré. Tohle tvrzení rozhodně potvrzuje i nejnovější mini projekt Michala Havelky – „České kanály“. Michal se na základě současné koronavirové situace, která na nějakou dobu zavřela hranice a zhatila tak veškeré plány na WW radovánky v zahraničí, rozhodl objet a krátce představit všechny slalomové tratě v České republice. První vlaštovkou projektu je kanál Roztoky pod Křivoklátem. Určitě mrkněte! Za nás super projekt, držíme Michalovi palce a doufáme, že se brzy dočkáme pokračování.
Koronavirová krize pomalu končí, vodácká sezona pomalu začíná. A k tomu samozřejmě nemůže chybět i pořádná porce vodáckého čtení, které nenajdeš nikde jinde než v časopisu Pádler, jehož druhé letošní vydání bude v distribuci už za pár dnů!
Dávno minula doba laminátových lodí a dalšího vybavení, které se dnes už řadí do kategorie retro. Neumím říct, jestli naštěstí, protože to mělo své osobité kouzlo, ale rozhodně je to dnes na vodě mnohem jednodušší.
Dnes vám přinášíme rozhovor s Miroslavem Turákem, marketingovým ředitelem Cestovní kanceláře Kudrna. Cestovní ruch patří mezi odvětví, ve kterých koronavirová krize udeřila nejsilněji. Jak cestovní kancelář reagovala na vládní omezení? Jak se rozhodla s dopady viru bojovat? Jak bude podle Kudrny vypadat cestování v dalších sezónách? To vše se dozvíte na řádcích níže.
Vodák je tvor většinou společenský, sportovní a leckdy i romantický. Chce pádlovat na fajn řece, pak postavit stan, zahrát na kytaru, opéct něco dobrého na ohni nebo s kámoši skočit do hospůdky a zapomenout na to, že existuje nějaká práce a politika. Jsme rádi, že máme řeky, které mají i v létě vodu, sjízdné jezy, spousty tábořišť, hospůdek a dalších dnešních vymožeností. Můžeme si půjčit loď na horním toku a dole ji zase vrátit. Prostě pohoda. Jenže možná už jste také zažili některý z následujících příběhů…
Dnes v noci přišla do redakce velmi pozitivní zpráva pro příznivce divoké vody. Zrušený Trnava X Race už je definitivní záležitostí, ale i tak se stavidla přehrady o víkendu 30. a 31. května otevřou a kanál bude v provozu a k dispozici pro volné ježdění a trénink. Voda poteče v sobotu dopoledne od 10 do 12 hodin a odpoledne od 14 do 16 hodin. V neděli pak od 9 do 11 a od 13 do 15 hodin. Splavenka pro malé lodě se bude prodávat za 250,- Kč / loď, pro rafty za 400,- Kč / raft.