Dle informace od Povodí Vltavy bude od 11. 4. 2019 z důvodu výstavby rybích přechodů, vodácké propusti a rekonstrukce části jezu Řevnice Berounka ř.km 19,429 bude tento jez uzavřen. Jez nebude možné přenést po pravém břehu z důvodu zákazu vstupu na staveniště. Bude možné zastavit u levého břehu nad jezem, a přenést ulicí Karlštejnská, přes lávku a nasadit loď až za mostem vpravo. V žádném případě nebude možné jez sjíždět! K nahlédnutí jsou i podrobné informace k jezu Řevnice na Berounce od technika BOZP. Vzhledem k délce přenášení a obtížnosti přenášení doporučujeme ukončit plavbu po Berounce v Zadní Třebáni. Dobu uzavírky odhaduje Povodí Vltavy pro plavební sezony 2019 – 2020. V Zadní Třebáni povodí umístí informační ceduli. Žádáme všechny vodáky, aby respektovali toto opatření a nevjížděli a ani nevcházeli do staveniště. Za Český svaz kanoistů, sekci turistiky Pavel Šálek – Ešus Ilustrační foto: www.mapy.cz
Vodáci už vyrazili na většinu řek v Česku a dokonce i na některé v zahraničí, tak přinášíme aktualizovaný (10. 4.) přehled stromové situace!
Povodí Ohře realizuje záměr opravy jezu na ř.km 191,7 v městě Loket. Tato rekonstrukce byla započnuta začátkem měsíce dubna 2019 a bude ukončena přibližně v říjnu 2019. Navrhované přenášení pro vodáky je po levém břehu na úrovni železničního mostu, kde bude vytvořena cesta pro bezpečné přenášení lodí. Bohužel, tato trasa je dlouhá 300 metrů a vede po cyklostezce a vozovce (červená varianta). Vodácká Ohře z.s., Město Loket, Karlovarský kraj a Povodí Ohře s.p. přistoupily k hledání dalších možností, jak tento jez bezproblémově, bezpečně a pohodlně zvládnout. Řešení číslo 1: (modrá varianta) Vodáci zastaví na pravém břehu cca 200 m nad železničním mostem, kde bude organizována přeprava lodí vozidly po silnici k silničnímu mostu, kde bude možno nasednout a pokračovat dál. Přeprava lodí a bagáže je předpokládána za úplatu 20 Kč za loď. Řešení číslo 2: (zelená varianta) Vodáci připlují až k vodácké propusti a tu splují nebo vedle ní vlevo přetáhnou. Dál pokračují k hrázce, která slouží jako manipulační cesta pro stavební vozidla a zde přetáhnou úsek zhruba 20 m a odtud pokračují dál. Toto řešení vyžaduje spolupráci s vodáckými organizacemi, protože je nutné, aby si vyznačený koridor pro vodáky vzala organizace na starost a zajistila zde organizátora přenášení a splouvání jezu, který bude součástí staveniště. V tuto chvíli ještě není jasné, která ze dvou variant bude odsouhlasena. Plánované řešení pro vodáky by mělo být funkční od 1.5.2019. Nyní je již vodákům zakázáno vjíždět do prostoru staveniště a sjíždět jez. V současné době platí možnost přenesení lodi po levém břehu tedy červená varianta O vývoji situace vás budeme informovat Bohumil Pražák Vodácká Ohře z.s.
Začalo nám trochu tát, tak co vyrazit na Kamenici? Aplikace nám na vodočtu hlásily stav 83 cm, to je asi 17 m3, takže by to mohlo být pěkné. Zároveň panovaly obavy, že toho teče moc, jelikož jsme to v loňském roce jezdili za stavu 58 cm / 10 m3. A to je trochu rozdíl. Pro zajímavost, závody ve sjezdu se jezdí za stavu 71 cm / 12 m3.
Tradiční jarní úklid řeky Sázavy a jejích břehů se uskuteční od 12. do 14. dubna 2019. V režii společnosti Posázaví se bude uklízet úsek z Kácova do Pikovic, to je téměř 90 kilometrů.
Masopustní sjezd Sázavy máme za sebou a ještě nám ani nestačila okapat voda ze šprajd a už se v úterý opět šikujeme na Bouřlivec.
Kolo, běh a jízda na vodě. To jsou tři části štafetového závodu Orlice Cup, který se uskuteční v sobotu 13.4. v okolí Chocně. Pokud se cítíte absolvovat všechny části jako jednotlivec, pak je tu pro vás závod OrliceMan. Na start se chystá téměř 150 borců z celé ČR, mezi kterými nechybí známá jména účastníků Dolomitenmanna a podobných závodů.
Za účelem propagace slalomové dráhy v Plzni proběhne ve středu 17. 4. 2019 od 17:00 do 19:00+ první seminář u jezu Doudlevce a unikátní malé vodní elektrárně. Zváni jsou především všichni ti, kdo mohou a chtějí pomoci podpořit výstavbu slalomové dráhy v Plzni. Pro prosazení SD v Plzni je nutné, aby projekt podpořilo co nejvíce lidí, kteří ukáží skutečný zájem vodácké komunity a za projekt budou legálními způsoby lobbovat. Jako nejvhodnější lokalita k výstavbě SD se nyní jeví okolí plzeňské teplárny u Prazdroje, která představuje možnost napájet přečerpání pro kanál přímo z teplárny, tzn. velmi levnou elektřinou, což je zásadní pro přiměřené provozní náklady. SD má být umístěna na loukách mezi Škoda sport parkem, řekou Radbuzou a jezem Doudlevce. Bude odpovídat přírodním terénům a bude se podobat nové SD v Roudnici nad Labem, spád bude také cca 2,5 m a průtok 12 m3/s. Studie kanálu je připravována ve špičkových parametrech pro mezinárodní soutěže jako Sportovně- záchranářský areál s divokou vodou, tedy i pro trénink záchrany za povodní pro hasiče, záchranáře, policii a další složky IZS. A samozřejmě pro všechny disciplíny na divoké vodě, pro profesionály i začínající kanoisty a děti. A také s vodním vlekem pro wakeboard a vodní lyže. Oficiální pozvánku a střípky z prezentace nového záměru naleznete na oficiálních stránkách www.plzensd.cz. Je vítáno, pokud svojí účast potvrdíte předem e-mailem na in**@pl*****.cz . Zájem o divokou vodu můžete prezentovat i v petici za výstavbu Slalomové dráhy v Plzni a petici dále sdílet prostřednictvím sociálních sítí, e-mailem (podporovat nemusí jen vodáci). Podpořit divokou vodu v Plzni a okolí můžete i pádlováním 17. – 19. 5. 2018 na Kalikováku!
Vzhledem k tomu, jaké provozuji a kombinuji aktivity, neustále řeším otázku, jaká je pro mě ta pravá čelovka.
V sobotu 6. 4. proběhne další ročník čistění Kamenice. Sraz účastníků je v 10 hodin u mostu v Plavech, lokalita Mlýnská. Kamenici včera (3. 4.) prořezali kluci z CIGI týmu, Bohemky a Vojta Zapletal a nyní je tedy bez stromů. V řece aktuálně teče pěkná jarní voda a díky teplému počasí na víkend nejspíš ještě trochu stoupne. Navíc tečou i Jizera nebo Mumlava, takže můžete čištění řeky spojit s následným splutím. Pro účastníky čištění je zajištěno občerstvení na Rusalce a je tu také možnost přespat ve vlastním spacáku zdarma. Podrobnosti můžete sledovat na facebookovém profilu akce.