Redakce

Články autora

Splutí Opavy s přespáním a s bramboráky na ohni

Vyplul jsem až odpoledne z Háje ve Slezsku, k večeru jsem našel super flek na přespání. Rozdělal jsem si oheň a udělal těsto na bramboráky. Vždycky si vymyslím nějakou činnost, abych se pak u ohně nenudil. Ráno jsem se konečně vyškrábal k „poli“ divizen, které míjím už delší dobu. Nádhera a ještě jsem tam objevil plody záhadné rostliny štětince laločnatého. Moje další videa najdete na YouTube kanálu Paddling Tramp.

Střela – romantickým údolím z Rabštejna do Mladotic

Střela je malebná říčka protékající západní částí naší republiky a často bývá považována za jednu z nejkrásnějších českých řek.

Teplá – objevte historické centrum Karlových Varů z lodní paluby

Léto už je sice u svého konce, ale my vodáci si nemusíme zoufat. Na dveře nám totiž klepe podzimní vodácká sezona!

SOUTĚŽ: Vyhraj akční kameru Niceboy Vega X Pro UKONČENO

Chceš zaznamenat své zážitky z cest? Zkus štěstí v soutěži a vyhraj prvotřídní akční kameru Niceboy Vega X Pro!

Budějovice–Praha dvojím pohledem

37. ročník obnoveného legendárního závodu Budějovice–Praha jsme po loňské nonstop verzi uspořádali opět v třídenním formátu. První den jsme jeli 68 km z Českého Vrbného na Husárnu (Orlík), druhý den 69 km z Husárny na Skalici (Slapy) a třetí den 31 km zpod Slap do Prahy. Petr Mojžíšek je ředitelem závodu a současně i závodníkem a popíše vám letošní závod dvojím pohledem.

Naplánujte si prodloužený zářijový paddleboardový SUPer víkend v Praze

Foto: EURO TOUR / Paule Ganse Photography Poslední zářijový víkend se odehraje v centru Prahy na Vltavě a bude doslova o co stát. Pádlování ve stoje začíná v pátek 25. září týmovými soutěžemi kolem Střeleckého ostrova v rámci druhého ročníku paddleboardového festivalu Prague Paddle Fest, kterého se mohou zúčastnit čtyř až šestičlenné týmy.

Tak jsi dokrákal, Papoušku!

Už když na jaře letošního roku probleskla médii zpráva, že výstavba MVE na jezu u Papouščí skály na Vltavě vodáky neomezí, věděl jsem, že to bude průser. Očití svědci v tomto směru žádné uklidňující zprávy rozhodně nepřinášeli, a tak když jsem teď jel náhodou kolem – čistě jako cestující nevodák – rozhodl jsem se na to podívat sám.

Iniciativa Stop přehradám zveřejňuje petici za řešení problému se suchem a vodou v krajině

ilustrační foto: Pixabay.com Aktivity iniciativy Stop přehradám začaly na jaře 2006, kdy úřady začaly prosazovat do připravovaných a projednávaných územních plánů obcí dvě přehrady na Tišnovsku. Záhy se ale ukázalo, že Kuřimské Jestřabí na Libochůvce a Skryje na Bobrůvce/Loučce jsou pouze dva exempláře z několika stovek připravovaných projektů, a proto se iniciativa nyní snaží pomáhat všem aktivním obcím a občanům, aby se nesmyslným přehradám ubránili. Iniciativa odmítá vládní plány na desítky nových přehrad, které by zničily zbytky zachovalé přírody, zatopily domovy a poškodily živobytí obyvatel. Usiluje o to, aby vláda řešila sucho systémově a účinně: obnovou krajiny, nápravou zemědělské půdy i lesů a aktivním předcházením dalšímu zhoršování klimatických změn. Podpořit snahu iniciativy můžete podepsáním prohlášení za systémová řešení problému se suchem a vodou v krajině.

Další ročník legendárního vodáckého závodu Budějovice-Praha je tady!

37. ročník legendárního vodáckého závodu Budějovice-Praha se letos uskuteční poslední víkend v červnu.

Nafu-kajakářova ontogeneze fotografa a nadšeného vodáka Petra Jana Juračky

Kdo ví, kdy se to v člověku tak nějak rozhodne, že bude k něčemu dycinky tíhnout. Zkrátka mít „to“ rád. Určitě už někdy v dětství, ale ten konkrétní moment, ten se asi povede jen málokdy přesně odchytit.